08.04, 2025

Webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów

Więcej informacji pod linkiem:

Link do rejestracji: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=93063&p_id=18


3 kwietnia, 2025

Starosta Tatrzański informuje o możliwości zgłaszania kandydatów na członka Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych
w Powiecie Tatrzańskim.

Starosta Tatrzański informuje, że organizacje i organy o których mowa w art. 44c ust.3 oraz art. 44c ust. 5 pkt 1 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) mogą zgłaszać po jednym kandydacie na członka Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych, działającej na terenie Powiatu Tatrzańskiego. Niniejsze ogłoszenie ma na celu uzupełnienie składu Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych o jedną osobę, w związku z odwołaniem Członka Rady. Zgłoszenia kandydatów należy dokonywać w formie pisemnej, zgodnie z załącznikiem niniejszego ogłoszenia na adres: Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem, ul. Heleny Modrzejewskiej 5, 34-500 Zakopane – w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia. Powołanie nowego członka Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych nastąpi w formie pisemnej
w trybie wskazanym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 62 poz. 560 z 2003 r.).

Treść ogłoszenia wraz z formularzem zgłoszenia dostępny tutaj.


24 marzec, 2025

DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W ZAKOPANEM POSZUKUJE KANDYDATA NA STANOWISKO KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

I. Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Wykształcenie:
    • wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
    • wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
  4. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest i nie była zawieszona ani ograniczona.
  5. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
  6. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na pracę na w/w stanowisku.
  8. Znajomość przepisów z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz umiejętność ich stosowania.

II. Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:

  1. Znajomość przepisów prawa stosowanych na przedmiotowym stanowisku: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy o samorządzie powiatowym oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw.
  2. Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
  3. Umiejętność nawiązywania relacji, kultura osobista, odpowiedzialność, kreatywność, dyspozycyjność, rzetelność, obiektywizm.
  4. Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.
  5. Umiejętności pracy w sytuacjach stresowych.
  6. Umiejętność pracy w zespole.
  7. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, obsługi SI, Microsoft Office.
  8. Prawo jazdy kat. B.
  9. Znaczącym atutem będzie doświadczenie w pracy w Instytucjach realizujących zadania z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy społecznej i Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej .

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Udzielanie wsparcia rodzinom zastępczym z terenu Powiatu Tatrzańskiego oraz umieszczonym w nich dzieciom.
  2. Przygotowywanie, we współpracy z rodziną zastępczą, asystentem rodziny oraz z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.
  3. Organizowanie spotkań zespołu do spraw okresowej oceny dziecka i sporządzanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
  4. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
  5. Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
  6. Okresowa ocena sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej.
  7. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  8. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
  9. Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.
  10. Diagnozowanie potrzeb na szkolenia specjalistyczne dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka, celem zapewnienia podnoszenia ich kwalifikacji.
  11. Diagnozowanie potrzeb w zakresie zapewnienia rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka wsparcia w szczególności w formie: grupy wsparcia, rodziny pomocowej, pomocy wolontariusza, poradnictwa i terapii, pomocy prawnej.
  12. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji dot. rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i pełnoletnich wychowanków rodzinnych form pieczy zastępczej oraz dokumentacji dotyczącej organizacji i czasu pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami Dyrektora.
  13. Przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy.
  14. Współudział w opracowywaniu i realizacji powiatowego programu dotyczącego rozwoju pieczy zastępczej.
  15. Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy.
  16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

IV. Warunki pracy i płacy:

  1. Wymiar czasu pracy – pełny wymiar czas pracy w zadaniowym czasie pracy;
  2. Okres trwania umowy: umowa na czas określony, z możliwością przedłużenia;
  3. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem, ul. Heleny Modrzejewskiej 5, 34-500 Zakopane – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na II piętrze budynku,
  4. praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych – teren Powiatu Tatrzańskiego;
  5. Wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1638) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem;

V. Inne informacje:

Szczegółowe informacje w sprawie rekrutacji można uzyskać w dni robocze podnr tel. 18 20 00 462 wew. 23, w godzinach od 8.00 do 14.00.

VI. Wymagane dokumenty:

  1. CV oraz list motywacyjny,
  2. Kopia dyplomu ukończenia studiów,
  3. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  4. Oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  6. Oświadczenie, iż osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  7. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego,
  8. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne tj. podanie o pracę, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), oświadczenia powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem ul. Heleny Modrzejewskiej 5 w godzinach urzędowania sekretariatu w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „kandydat na stanowisko Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem” lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pcpr.tatry.pl, przyjmowanie dokumentów trwa w trybie ciągłym do momentu wyłonienia kandydata do zatrudnienia.


12 marzec, 2025

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  w Zakopanem w związku  z korespondencją  Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie informuje  o konkursie  pn. „Policjant, który mi pomógł”   organizowanym przez Komendę Główną Policji.

Jak podaje  Komenda Główna Policji idea konkursu „Policjant, który mi pomógł” narodziła się 18 lat temu i cyklicznie odbywa się pod honorowym patronatem Komendanta Głównego Policji. Do dzisiaj wyłoniono 85 laureatów, którzy poprzez swoje zaangażowanie, konsekwentne działanie oraz serdeczną pomoc drugiej osobie wpłynęli na kształtowanie pozytywnego wizerunku Policji wśród społeczeństwa. Bo przecież bohater nie zawsze nosi pelerynę, a właśnie policyjny mundur.

Zatem, jeśli znasz policjanta, który:

  • pomógł Ci, bo byłaś/eś poszkodowana/y w wyniku nieszczęśliwego zdarzenia/wypadku;  
  • pomógł Ci, gdy byłaś/eś w trudnej sytuacji życiowej;
  • podał Ci rękę w najtrudniejszym momencie życia;
  • angażuje się w budowanie lokalnego systemu pomocowego;
  • wyróżnia się wyjątkowym profesjonalizmem, empatyczną postawą i umiejętnościami w obszarze indywidualnej pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem lub doznającym przemocy domowej, wyślij zgłoszenie!

Zgodnie z Regulaminem Konkursu, zgłoszenia policjanta do konkursu może dokonać osoba indywidualna, instytucja lub organizacja.

Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz formularzem zgłoszeniowym dostępnym na stronie https://policja.pl/pol/aktualnosci/256847,Zglos-kandydata-do-konkursu-Policjant-ktory-mi-pomogl.html

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 maja 2025 r.

Formularze zgłoszeniowe można nadsyłać na adres poczty elektronicznej e-mail: policjantktorymipomogl@policja.gov.pl.


28 luty, 2025

Małopolska uczy i pomaga przez całe życie – Zarząd Województwa Małopolskiego ogłasza kolejne wsparcie dla seniorów!

https://rops.krakow.pl/aktualnosci/malopolska-uczy-i-pomaga-przez-cale-zycie-zarzad-wojewodztwa-malopolskiego-oglasza-kolejne-wsparcie-dla-seniorow


03 luty, 2025

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W ZAKOPANEM 

zatrudni osobę na stanowisko 

psychologa w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej 

Wymiar zatrudniania : do ustalenia

Miejsce pracy: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem, ul. Heleny Modrzejewskiej 5, 34-500 Zakopane

WYMAGANIA KONIECZNE:

  1. Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku psychologia.
  2. Co najmniej 2 – letnie doświadczenie zawodowe w poradnictwie rodzinnym.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  4. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku psychologa.
  6. Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej oraz przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

Wymagania dodatkowe:

  1. Predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, kultura osobista, sprawna organizacja pracy.
  2. Opanowanie i umiejętność pracy i kontaktu z sytuacjach stresowych.
  3. Umiejętność pracy zespołowej.
  4. Swoboda komunikowania się w mowie i piśmie.
  5. Obsługa urządzeń biurowych.

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:

  1. Udzielanie wsparcia, poradnictwa, konsultacji psychologicznych i/lub prowadzenie terapii psychologicznej dla dzieci umieszczonych w rodzinnych formach pieczy zastępczej na terenie Powiatu Tatrzańskiego
  2. Wspomaganie i edukowanie rodzin zastępczych borykających się z problemami, w tym opiekuńczo – wychowawczymi.
  3. Udzielanie wsparcia rodzicom zastępczym i ich dzieciom biologicznym.
  4. Przeprowadzanie badań psychologicznych dla dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i sporządzanie stosownych na te okoliczności opinii oraz diagnoz.
  5. Sporządzanie opinii psychologicznych wg potrzeb oraz w ramach współpracy z sądami
    i innymi instytucjami i podmiotami w zakresie pieczy zastępczej.
  6. Przeprowadzanie badań psychologicznych dla kandydatów na rodziny zastępcze
    i sporządzanie stosownych opinii.
  7. Uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej (Oceny Zasadności pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, Ocena Rodziny Zastępczej).
  8. Prowadzenie dokumentacji obowiązującej w jednostce.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. List motywacyjny.
  2. CV.
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (dyplom) oraz ewentualne dodatkowe uprawnienia.
  4. Kopie świadectw pracy.
  5. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  6. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności
    za przestępstwo popełnione umyślnie.
  7. Oświadczenie z własnoręcznie podpisaną klauzulą RODO: 

 Termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w  Zakopanem ul. Heleny Modrzejewskiej 5 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko psychologa Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem” w terminie do dnia 28.02.2024 do godz. 15.00

 Aplikacje, które wpłyną do PCPR po wyżej określonym terminie lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, będą informowane telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etapu naboru. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych nie będą informowane.

Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem  zostaną dołączone do jego akt osobowych.

Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w PCPR przez okres 3 miesięcy od dnia wyznaczonego terminy składania ofert. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie powyższego terminu , nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną zniszczone.

Dodatkowych informacji udziela Pani – Małgorzata Bukowska-Talarczyk, zastępca dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem  ul. Heleny Modrzejewskiej 5, 34-500 Zakopane,  tel. 18 20 00 462 wew. 23, w  godzinach urzędowania PCPR.


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem poszukuje kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych. Chętnych do współpracy zapraszamy do kontaktu osobistego w biurze Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zakopanem 

Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej  – Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej Heleny Modrzejewskiej 5, 34-500 Zakopane

lub telefonicznie pod  nr  18 20 00 462 wew. 27

Zostań rodziną zastępczą

 Tworząc Rodzinę Zastępczą, stajesz się darem dla innych. Jeżeli:

  • potrafisz zaspokoić potrzeby emocjonalne, bytowe, rozwojowe, społeczne dziecka;
  • potrafisz zapewnić dziecku dostęp do edukacji, jego rozwoju zainteresowań i przysługujących mu świadczeń zdrowotnych;
  • potrafisz zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa;
  • jesteś w stanie zaakceptować kontakt dziecka z rodziną i osobami bliskimi.

Przyjdź i dowiedz się, czym jest rodzicielstwo zastępcze!
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Heleny Modrzejewskiej 5
tel. 18 20 00 462
e-mail: organizator@pcpr.tatry.pl